Щом четеш това, то добре знаеш какво е страх и как може да се появи – изведнъж и без да има сигнали за това.

Страх и безпокойство, може да бъде предизвикано от гръмотевични бури, пътуване до зъболекар, непознат на вратата ти или загуба на скъп за теб човек. 

Страхът е нормална реакция, която предупреждава телата ни да бъдат внимателни. 

Безпокойството е вид страх, който идва често от мислене за бъдещето, а не от нещо, което се случва в момента.

Когато страхът и безпокойството се превърнат в модел в живота ни, те се превръщат в проблем.

Когато страхът причинява вреда на вашата физическа и психическа стабилност и знаете, че създава проблеми в живота си, не го пренебрегвайте.

Научете как да преодолявате страха и безпокойството с тези 6 стъпки! .

Стъпка 1: Научете повече за вашия страх

Тази първа стъпка може да бъде най -трудната, но също така е абсолютно необходима.

 Не можете да преодолеете страх, който остава скрит във вашето подсъзнание. Трябва да се изправите срещу него.

Когато се обърнете към страха си (а не далеч от него), забелязвате неща за страха си, които не сте познавали преди. Това осъзнаване ви помага да го преодолеете.

За да се справите със страховете и безпокойството си, започнете да водите дневник за период от две или три седмици. 

Запишете всички модели, които забележите. 

Кога испитвате повече симптоми на безпокойство сутрин или вечер? Какво правите, когато възникнат страховете ви? Запишете всичко, което изглежда значимо. 

Прехвърлянето на вашите модели на страх и симптоми в писмена форма може да ви помогне да ги разберете по-добре. 

Най -важното е, че ще щом знаете какъв е, ще знаете как да го преминете.

Стъпка 2: Използвайте въображението си по положителни начини

Въображението е прекрасно нещо. Той ви дава сила, креативност и способност да мислите нестандартно.

 За съжаление, активното въображение може да бъде вредно средство, когато ви кара да мислите за негативни неща.

 Въображението ви може да увеличи страховете ви, правейки състоянието ви много по -лошо, отколкото е в действителност.

Вместо да оставите въображението си да ви поведе по тъмните коридори на страха, го използвайте за преодоляване на страха.

Как да направим това? Изберете спокоен момент, когато да сте спокойни. Затворете очи и си представете себе си в ситуация, която обикновено предизвиква страх. Например, ако се страхувате да не се изгубите в претъпкана сграда, представете се в натоварено летище. А сега си представете как се справяте спокойно със ситуацията. 

Представяте си как достигате до паркинга, отключвате вратата на колата си и шофирате безопасно вкъщи без никакви лоши инциденти.

Един добър начин за да контролирате правилно мислите си е Медитацията, а нашата статия Как да медитираме – Ръковоство за начинаещи, ще ви покаже точно как да го направите.

Стъпка 3: Използвайте мозъка си по различен начин от обичайния

Вашият страх и безпокойство възникват от определена част от мозъка ви и те позволяват на емоцията да преодолее рационалната мисъл. 

Когато почувствате, че се появяват страховити симптоми, опитайте се да използвате различна част от мозъка си. Помислете например за числата.

 Често пъти лекарите, карат пациет да оцени болката си от 1-10. 

Използвайте тази скала за вашето безпокойство. Колко сте разтревожени, когато 1 е напълно спокоен, а 10 е най -лошият ви симптом?

 Спрете и анализирайте. Оценявате ли страха си на 7? Много добре. Можете да работите върху понижаването му до 4 или 3.

Опитайте да използвате следващата стъпка, за да намалите скалата на страха си!

Стъпка 4: Съсредоточете се върху дишането си

Дишането е по -важно, отколкото си мислите. 

Обикновено тревожността започва с къси вдишвания. Късите вдишвания причиняват редица негативни реакции в тялото ви, които бързо се превръщат в пристъп на тревожност. 

Ключът към преодоляването на тези бързи изблици на тревожност е да контролирате дишането си.

За щастие, дълбокото дишане не е сложно. След като сте разбрали, че имате страх, спрете и се съсредоточете върху дишането си. 

Поемете си въздух и след това бавно го изпуснете. Уверете се, че издишването ви е по -дълго от вдишването. 

Това не е просто някакъв психологически трик; дълбокото дишане принуждава тялото ви да се успокои физически, както и добавя повече кислород в кръвта.

Стъпка 5: Практикувайте внимателност

Чували сте за внимателност, но какво точно е това? 

Вниманието е пасивно мислене, което ви позволява да осъзнаете по -добре страха си. 

Както научихте в Стъпка 1, осъзнаването ви помага да преодолеете страха и безпокойството си.

Нашето тяло е устроено така: Мисъл. Чувство. Дейсвие!.

 Когато разпознаете възникващите симптоми на страх, седнете и помислете какво се случва с вас. 

Това е все едно да направите запис за вашият ментален дневник.

 Наблюдавайте симптомите при тяхното възникване. Не правете нищо по въпроса. Просто седнете и следете себе си, докато моментът продължава. 

След това, помислете каква е емоцията, която задейства този страх.

Стъпка 6: Използвайте природата като свой терапевт

Разговорът с терапевт е отличен начин да преодолеете страховете и безпокойството си. Не можете обаче винаги да сте в кабинета на вашия терапевт. 

Вместо това да се разходите навън! Естествената красота в паркове, дворове или навсякъде, където расте нещо зелено, помага за намаляване на симптомите на страх и безпокойство. 

Природата успокоява хората, намалява нивата на стрес и променя настроението от тревожно към отпуснато състояние. 

Освен това физическата активност при ходене или бягане на открито изисква от нас да използваме мозъка си по различен начин, което може да доведе до преминаване от ирационални страшни мисли към по -ясно мислене, което може да помогне за преодоляване на страха.

Съвети как да преодолеете страха си и да живеете по-добре

Освен това, ето няколко предложения, които помогнаха на много от пациентите да се справят със страха си:

  1. Седнете със страха си по 2-3 минути наведнъж. Просто си кажете: „ Всичко е наред. Чувства са, като океана – вълните, те идват и си отиват. ”Започнете дейстност, която е приятна за Вас.
  2. Запишете нещата, за които сте благодарни. Погледнете списъка, когато усетите, че имате силен страх или паника.
  3. Припомнете си, че вашето безпокойство е склад на мъдростта. Този страх, просто ви учи на нещо, приемете урока от него.
  4. Упражнение . Упражненията могат да ви пренасочат (умът ви може да се съсредоточи само върху едно нещо наведнъж). Независимо дали правите кратка разходка, отидете на фитнес или правите йога у дома, упражненията са ви полезни и ще ви помогнат.

Източници:

  • https://www.mentalhealth.org.uk/publications/overcome-fear-ancise
  • http://www.uncommonhelp.me/articles/overcome-fear-and-ancision/
Оценете статията ни:
[Total: 1 Average: 5]