Как да управлявате парите си: 5 лесни стъпки

Как-да-управлявате-парите-си-5-лесни-стъпки
Money savings, investment, making money for future, financial wealth management concept. A man hand holding coin over stacked coins in glass jar and growing tree plant depicts Fund growth and wealth.

Питате ли се как да управлявам парите си правилно?

Ако е така – тази статия е точно за теб!

Тъй като парите са сложна тема, управлението им и постигането на финансова автономия може да бъде много трудна задача за мнозина.

За една активно работеща жена, която търси независимост, е много важно как се подхожда към управлението на парите.

Печеленето на пари не е достатъчно, за да бъдете наистина с финансови възможности, трябва да се научите как да управлявате доходите си и тази статия е стъпка към това.

Ако сте жена, която цели самостоятелност, ето няколко съвета за поддържане на вашите финанси.

Водете дневник на разходите си

В началото това може да е доста трудна задача, но с израстването си бързо ще осъзнаете, че това е ключът към овладяването на уменията ви за управление на парите.

Следенето на вашите транзакции – независимо дали през приложение или физически дневник – ще ви помогне да проследите всичките си разходи и да откриете честите и най-скъпите си покупки:

Така ще може да откриете местата , в които харчите повече пари и да имате ясна картина на вашите финансови решения.

Това е един от най-лесните съвети за управление на парите за начинаещи и може да го постигнете лесно.

Ключовата дума тук е да останете последователни и с напредването на следенето на финансовите потоци, ще имате по-добра представа за разходите си и ще създадете модел на харчене.

Да водите дневник, е важно, за да не ви наложи да търсите в google фирми за online бърз кредит

Следвайте правилото 20-80

Що се отнася до управлението на парите, създаването на спестовен фонд е първата ми препоръка да избягвам всякакви лоши изненади.

Следвайки правилото 20-80, бързо ще откриете, че изграждате силна основна спестовна сметка.

Концепцията е съвсем проста; спестявате 20% от вашата заплата и харчите останалите 80%.

Този метод ще ви позволи да се радвате на живота без стреса от потенциални извънредни ситуации и откази.

Правете бюджети

Процесът на бюджетиране не трябва да бъде труден или сложен, както звучи; просто трябва да създадете система, която да работи за вашите нужди.

 Преди да започнете това, трябва да имате ясна визия за приоритетите на разходите си. 

След като решите какви са вашите приоритети, бюджетът ви трябва да ги отразява.

От 80%,които ще харчите от заплата, ще трябва да разпределите доходите си правилно:

  • Първият отговаря на вашите нужди и приоритети (наем, хранителни стоки, транспорт, …)
  • Вторият е насочен към изплащане на дълг и ипотека
  • Третият се отнася за вашите нужди и несъществени неща (пазаруване, пътувания, …)

Имайте предвид, че тези три категории, са различни за всеки и вие сами, трябва да определите колко процента в коя категория да отиват.

Много семейства споделят, че предпочитат отделна банкова сметка за всеки член, чрез което следят по-добре бюджета си и всеки разполага с лични финанси.

Ограничете покупките си с кредитна карта

С пари в брой, разходите ви ще се ограничат до, парите които притежавате. Тук говорим за кредити.

 Множество проучвания показват, че сме склонни да харчим с 10-15% по-малко пари, когато използваме пари в брой

Моят съвет тук би бил да използвате пари в брой за по-малки покупки, които не се нуждаят от защита с кредитна карта и да използвате вашата кредитна карта за по-големи или онлайн транзакции.

Бъдете в съзнание, докато харчите

Това е важен трик за избягване на натрапчиви онлайн покупки. 

Особено във времето в което живеем. Ние сме изкушени повече от всякога да купуваме ненужни неща. 

Първата стъпка, преди да поставите артикула в количката, е да се запитате

„Как ще го използвам?“ и се опитайте да дадете поне три конкретни отговора относно потенциалната употреба. 

В случай, че ви е трудно да отговорите на този въпрос, дайте си време да обмислите покупката си.

Тези съвети, според нас са крачка към по-добро планиране на вашите разходи.

Красимир Димитров е създател и автор на сайта "За нея". Всички статии се създават с цел полезна и актуална информация на читалните и спазват стандартите за полезност и изчерпателност по всяка тема. Може да се свържете с нас на zaneqinfo@gmail.com.