12 доказани методи за разрешаване на конфликти

11 Стратегии за справяне с конфликти

Всеки път, когато имате отношения с друг човек, неизбежно може да изникнат конфликти.

Това е просто факт от живота. Винаги, когато поставим двама души или повече в група и има потенциал за конфликт, а това може да унищожи способността ви да постигате целите си.

Това се отнася за много области на живота, семейството до работата. Когато конфликтът се влоши, успехът не идва.

Какво представлява разрешаването на конфликти?

Човешкото взаимодействие понякога може да доведе до конфликт, така че реакцията и разрешаването изискват стратегии за разрешаване на конфликти.

 Разрешаването на конфликти или преговорите са начин за противопоставящите се страни да намерят решение на своето несъгласие, чрез което са удовлетворени и двете страни

Позитивни методи за разрешаване на конфликти

Добрата новина е, че конфликтът може да бъде здравословен и всъщност може да ви приближи до успеха. Успехът се гради върху отношенията и връзките предлагат шанс за конфликт.

За да постигнете успех, трябва да овладеете конфликта .

Ето какви методи да използвате:

Не предполагайте.

Не предполагайте най -лошото.

Не приемайте, че са имали предвид това, което мислите.

Не предполагайте, че знаете по-добре от тях.

Не предполагайте, че са го направили нарочно.

Факт е, че през повечето време нашите предположения са неправилни и всичко, което правят, е да направят един конфликт, още по-голям.

Задавайте въпроси.

Тъй като не трябва да предполагате нищо, трябва да разберете фактите така, както този човек ги вижда. Ето някои въпроси, които трябва да зададете:

Какво намерение имаше да кажеш или направиш?

Какви бяха мислите ти зад тези думи или действия?

Знаеш ли как това би могло да бъде възприето от мен?

Кажете им как възприемате нещата или как се чувствате, а не какво са направили.

Никога не е добре да започнете с това : „Ти направи това!“

Вместо това кажете нещо от рода на „Мисля, че начинът, по който ми каза това, ме накара да се почуствам“.

Решавайте един проблем

Ако имате различни проблеми и смятате да каже “ Това се случи, защото ти направи това преди време … „

Ако има няколко конфликта, то ги разрешете в различно време.

Ако започнете да решавате твърде много конфликти, то няма да стигнете до решение.

Придържайте се към една точка и работете, докато я решите.

Не го приемайте лично

Ако го приемеш лично, то ти си се провалил.

Това, че някой те критикува, не те прави лош човек.

Така че не се държите така, сякаш обиждат вас (освен ако не са го направили, в този случай трябва да се опитате да върнете разговора към фактите).

Когато приемаме нещата лично, ние ставаме още по -защитни и склонни да се отбраняваме, като в крайна сметка създаваме още по-силен конфликт.

Не контраатакувайте.

Това ни връща към точката за справяне с повече от един проблем наведнъж.

Не се опитвайте да оправдаете или да се скриете от конфликта, който човек има с вас, като демонстрирате проблемите си.

Не правете по-сложен даден конфликт, като водите разговор кой е по -добър или, в зависимост от случая, по -малко виновен.

Колкото и трудно да е, оставете разговора да върви, докато не бъде решен.

Поискайте време за размисъл.

Един от начините да спрете ескалацията на конфликта е просто да поискате време да помислете.

Често, когато хората се изправят срещу нас в силен конфликт, ние сме нямали време да помислим.

Нашата естествен отговор, е да се караме без реакция.

Ако спрем и помислим, можем да бъдем обективни и да подходим обективно към ситуацията.

Определете време, след което да поговорите

Уведомете човека, че приемате сериозно притесненията му и че искате да се справите бързо с това.

Задайте време, не повече от три дни, за да поговорите отново.

Може да откриете много отговори в това време.

Винаги уважавайте другия човек като личност.

Без значение какво са направили, те са ценна личност и заслужават да бъдат третирани по този начин.

Те имат надежди и мечти, страхове и притеснения, силни и слаби страни.

Ако този конфликт е в офиса, отделете малко време заедно извън него.

Това ще персонализира проблема ви и ще ви предпази от избухването му.

Бъдете ориентирани към решение

Каквото и да правите, не се фокусирайте върху проблема.

Трябва да разберете, че и двамата работите за решение, което ще бъде от взаимна полза.

Вместо да попитате: „Защо, по дяволите, направи това? Какво си мислеше?“

Попитайте: „Добре, направеното е направено; какво можем да направим, за да поправим това? “

Това е много по -продуктивно. Целта е да върнете нещата в добър тон, а не непрекъснато да наказвате другия човек.

Конфликтът не трябва да завършва по лош начин.

Всъщност това може да ви накара да развиете по -дълбоки и добрии отношения с човека, с когото сте имали конфликт.

Така че следващия път, когато трябва да се сблъскате с някой, опитайте съветите по-горе.

Красимир Димитров е създател и автор на сайта "За нея". Всички статии се създават с цел полезна и актуална информация на читалните и спазват стандартите за полезност и изчерпателност по всяка тема. Може да се свържете с нас на zaneqinfo@gmail.com.