Без трикове, без лъжи – само 6 научно обосновани хранителни стратегии за ускоряване на отслабването.

Имате ли проблеми с отслабването? Или бихте искали да загубите по-бързо килограми? 

Попаднали сте на правилното място. Пригответе се за отслабване без глад.

Тази статия, ще даде всички оговори на въпросите Ви:

Топ 6 съвета за отслабване

Прекомерният фокус върху преброяването на калории със сигурност не е постигнало дългосрочни резултати.

 За щастие, има по-добър начин за отслабването.

Калориите не са единственото нещо, което се брои при загуба на тегло. 

Теглото ви също се регулира хормонално.

 Ако намалите глада и нивата на натрупващия мазнини хормон, инсулин, има по-голяма вероятност да отслабнете.

1. Изберете диета с ниско съдържание на въглехидрати

Ако искате да отслабнете, помислете за началото, като избягвате захар и нишесте (като хляб, тестени изделия и картофи). 

Вече от над 150 години, има огромен брой диети за отслабване, основани на яденето на по-малко въглехидрати. 

Новото е, че десетки съвременни научни изследвания са доказали това, ниското съдържание на въглехидрати може да бъде най-ефективният начин за отслабване .4

Ядете по-малко калории, изразходвате повече и отслабвате, нали така?

Проблемът с този опростен съвет е, че той игнорира един проблем: глад. 

Повечето хора не обичат „просто да ядат по-малко“, тъй като те се отказват, поради причината, че цял живот трябва да са гладни. 

Рано или късно мнозина вероятно ще се откажат и ще се хранят, както преди, от тук идва и „йо-йо ефекта“.

Проучване от 2012 г. също така показва, че хората, които са отслабнали, са имали далеч по-малко намаляване на общия енергиен разход (броят на изгорените калории в рамките на 24-часов период), когато са спазвали диета с ниско съдържание на въглехидрати в сравнение с диета с ниско съдържание на мазнини.

Без значение, коя е диетата, тя работи като приемате по-малко калории от изразходваните.

2. Яжте, когато сте гладни

Не бъдете гладни. 

Често срещана грешка при започване на диета с ниско съдържание на въглехидрати: намаляване на приема на въглехидрати,както и мазнини.

 Въглехидратите и мазнините са двата основни енергийни източника на тялото и то се нуждае от поне един от тях.

Винаги яжте достатъчно , за да се чувствате доволни, особено в началото на процеса на отслабване. 

Като приемате храни с ниско съдържание на въглехидрати това означава, че мазнините, които ядете, ще бъдат изгорени като гориво от тялото ви, тъй като нивата на натрупващия мазнини хормон инсулин са намалени.

Храненето, когато сте гладни, предполага и нещо друго:  ако не сте гладни, вероятно все още не е нужно да ядете . 

Когато сте на Кето диета, можете бързо да се откажете.

Просто яжте толкова пъти на ден, колкото мислите, че трябва.

3. Яжте истинска, минимално преработена храна

Друга често срещана грешка при хранене с нисковъглехидратна диета е заблудата за продукти с ниско съдържание на въглехидрати.

Запомнете: ефективната диета с ниско съдържание на въглехидрати за отслабване трябва да се основава предимно на  пълноценна храна .

Дайте приоритет на това, което хората ядат от хиляди или вероятно милиони години, например месо, риба, зеленчуци, яйца, масло, маслини, ядки и др.

Ако искате да отслабнете, избягвайте специални продукти с ниско съдържание на въглехидрати, които всъщност ги имат. 

Креативните маркетолози правят всичко възможно, за да ви заблудят (и да получат парите ви). 

Те ще ви кажат, че можете да ядете бисквитки, тестени изделия, сладолед, хляб и много шоколад при диета с ниско съдържание на въглехидрати, стига да купите тяхната марка. 

Често са пълни с въглехидрати. Не се заблуждавайте.

4.  Бъдете упорити

Обикновено са необходими години или десетилетия, за да натрупате много килограми. 

Ако започнете глад, може да изгорите не само мазнините, но и мускул, който сте градели

Ако сте упорити, дори може да забележите отслабване в корема за 1 седмица.

Това, обаче става и чрез физическа активност.

Добре е да правите упражения, които не са супер интезнивни.

Каране на колело, бързо ходене на пътека с наклон, са правилният начин, при които няма да изгорите мускул.

Освен това трябва да зададете реалистични очаквания за здравето си и отслабването.

Към какво да се стремим

Обикновено се губят  1-3 кг през първата седмица  на строга диета с ниско съдържание на въглехидрати, а след това средно около 0,5 кг на седмица , стига да имате много тегло, което трябва да се загуби.

Това води до около 23 килограма годишно. Загубата на тегло обаче не се случва с тази скорост при всички.

5. Избягвайте да ядете плодове

Този съвет е противоречив, тъй като днес плодовете, имат статут на най-полезните храни.

 Хората може да вярват, че плодовете са хранителни, но за съжаление  плодовете съдържат много захар  – около 10% от теглото (останалото е предимно вода).

Пет порции плодове на ден могат да бъдат еквивалентни на количеството 52 грама захар!

Противно на това, което много хора вярват, естествената захар в плодовете е горе-долу идентична със захарта в содата и други сладки напитки (около 50% глюкоза, 50% фруктоза).

Захарта от плодовете може да спре изгарянето на мазнини . 

Яденето на много плодове може да увеличи глада ви и да забави загубата на тегло. 

Това може да се различава в зависимост от изходната инсулинова резистентност, физическата активност и други фактори.

 За най-добри резултати може да подхождате към плодовете като към лакомство, на което да се наслаждавате от време на време, или да го премахнете напълно, ако се борите със загуба на тегло.

6. Избягвайте да пиете бира

Бирата съдържа бързо усвоявани въглехидрати, които спират изгарянето на мазнини . 

Ето защо бирата понякога се нарича „течен хляб“. Има добра причина за термина „бирен корем“.

Ето по-интелигентни (нисковъглехидратни) алкохолни възможности за отслабване:

  • Вино (червено или сухо бяло)
  • Сухо шампанско
  • Твърди напитки като уиски, коняк, водка (избягвайте подсладени коктейли – вместо това опитайте водка, газирана вода, вар)

Тези напитки почти не съдържат захар или смилаеми въглехидрати, така че са по-добри от бирата. 

Въпреки това, големи количества алкохол могат да забавят загубата на тегло до известна степен, така че е добре да не прекалявате.

Искам да отслабна с 10 кг. за една седмица?

Това е въпрос, които четем навсякъде.

 И макар че е възможно някой да загуби толкова много килограми този период от време, това наистина зависи от вашия метаболизъм и много други фактори, уникални за вас, включително физическа активност и състав на тялото.

Загубата на тегло в крайна сметка се връща към концепцията за калориите.

Яжте по-малко, отколкото изгаряте и ще отслабнете. 

И макар че е възможно бързо да отслабнете с вода при нисковъглехидратна диета , със сигурност не е здравословно. 

Самият начин на гладуване, Ви кара да мисли, че с него ще отслабнете лесно, но веднага щом върнете въглехидратите, ще качите отново килограми.

Оценете статията ни:
[Total: 0 Average: 0]