Питате се кой е най-добрият режим за отслабване?

Преди всичко, е добре да познавате тялото си и да знаете кои храни, как му действат.

В тази статия, ни ще покажем, кои са научно доказаните диети за отслабване и как се прилагат правилно

Най-често, изледваните диети в проучвания, са диетите с ниски калории, последвана от диета за управление на диабета , диета с ниско съдържание на въглехидрати и диета с ниско съдържание на мазнини или за нисък холестерол.

Как да изберете най-добрият режим за отслабване?

Преди да изберете дали диетата Ви да бъде, за здраве или отслабване, важно е да направите самооценка, като си зададете няколко въпроса.

С коя диета може да свикнете в дългосрочен план?

Ако търсите диетата за бързо отслабване, а не такова, да бъдат трайни промени в начина на живот, това може да създаде проблем. 

По-специално, екстремните диети, които обещават голяма загуба на тегло много бързо, не винаги са устойчиви – и може често да чувствате глад. 

„Помислете дали навиците на диетата са такива, които можете да продължите през целия си живот, а не само 21 или 30 дни“, казва Анджи Аш, RD, спортен диетолог в Линкълн, Небраска.

Коя диетична програма е най -добра за цялостното ви здраве?

Някои планове за хранене, като например диетата MIND и диетата DASH , имат за цел да се съсредоточи върху някои области на здравето, а загубата на тегло може да бъде бонус.

Други диета, са насочени просто за отслабване.

Много диетични планове премахват цели групи храни, което може да създаде недостиг на хранителни вещества,  както и здравословни проблеми. 

Най-добрите режими за отслабване подкрепени научно

Най-добрите режими за отслабване подкрепени научно

Някои диети имат за цел да ограничат апетита ви, за да намалят приема на храна, докато други предлагат ограничаване на приема на калории, въглехидрати или мазнини.

Нещо повече, много от тях предлагат ползи за здравето, които надхвърлят загубата на тегло.

Тук сме събрали най-добрите режими за отслабване, които са подкрепни научно.

Кетогенна диета (кето)

Тази диета се основава на високо съдържание на мазнини, нормално съдържание на протеини, ниско съдържание на въглехидрати диета.

Така организма,изпраща тялото в състояние на кетоза , в което състояние, тялото изразходва мазнините. 

Изследванията, публикувани в „  Клинична кардиология“,  показват, че кетогенната или „кето“ диетата може да бъде ефективен метод за отслабване, но за да бъдете успешни, трябва да следвате плана последователно, без дни на прекъсване -в противен случай просто тялото излиза от тялото на кетоза.

Ако мислите да използвате тази диета, то прочете кето диета, то прочетете това ръководство за Кето Диета.

Въпреки,  че кето диетата е популярна сред хората с диабет тип 2 , трябва да избягвате тази диета, ако имате диабет тип 1 или други специфични метаболитни нарушения.

Без значение какво е вашето здравословно състояние, трябва да говорите с Вашия лекар, преди да започнете кетогенната диета .

Едно от най -големите препятствия на кето диета? Премахване на хляб и други въглехидрати. 

Аткинс диета

Тази диета с ниско съдържание на въглехидрати и високо съдържание на протеини съществува от десетилетия. 

Според уебсайта на Аткинс , планът работи на етапи, с много ниска дневна норма на въглехидрати от около 20, 40 или 100 грама (g) в първата фаза, което означава, че диетата ще ви изпрати в кетоза. 

Колко нетни въглехидрати трябва да приемате, зависи от плана, който сте избрали. (Можете да изчислите нетните въглехидрати, като извадите фибрите и захарните алкохоли от общите въглехидрати.

(Тази стойност, макар и неофициален хранителен термин, може да ви даде оценка колко храна може да повлияе на нивата на кръвната захар.) За разлика от кето диетата , вие приемате повече въглехидрати, през различните фази.

В един преглед от ноември 2014 г., публикуван в „ Тираж: Сърдечно-съдово качество и резултати”,  изследователите установяват, че диетата на Аткинс може да доведе до умерена дългосрочна загуба на тегло.

DASH Диета

„Това е чудесен начин на хранене, който силно препоръчвам на много клиенти и дори използвам в собствения си живот“, казва Елизабет Шоу, RDN, която е съавтор на Cookbook на  Fertility Foods . 

„Тази диетата е предназначена да помогне на хора с високо кръвно налягане и се препоръчват храни с ниско съдържание на натрий.

 Но като се има предвид, че повечето българи така или иначе надвишават дневните си нива на натрий, не е изненадващо, че диетолозите препоръчват този стил на хранене за лечение на много различни състояния, като сърдечни заболявания и затлъстяване 

.Диетата DASH, е фокусирана главно върху намаляване на приема на натрий и увеличаване на консумацията на плодове и зеленчуци, според Академията по хранене и диететика.

Нисковъглехидратна диета

Много диети, включително Аткинс и кето диетата, се вписват в този вид диета. 

Типична диета с ниско съдържание на въглехидрати ограничава въглехидратите до по-малко от 60 g дневно, но това може да варира, според клиниката Mayo.

 В преглед от септември 2015 г., публикуван в  PLoS One,  хората след диети с ниско съдържание на въглехидрати са забелязали умерена загуба на тегло-въпреки че авторите на изследването отбелязват, че дългосрочните ефекти от диетата изискват по-нататъшни изследвания.

Спазването на този тип хранене може да доведе до определени хранителни дефицити и децата, както и бременните или кърмещите жени трябва да го избягват.

 „Диетата с ниско съдържание на въглехидрати е най-подходяща за хора, които наистина обичат месото, които включват повече животински продукти и по-малко сладки, рафинирани въглехидрати“, отбелязва Кайл.

Переодично гладуване

Има много начини да се прави периодично гладуване -вариращо от гладуване за няколко часа всеки ден, до цял ден, 24-часов период на гладуване един или два пъти седмично. 

„Ако се опитвате да премахнете навик като ядене до късно през нощта, тогава спирането на храненето по -рано вечерта и гладуването през нощта може да бъде от полза за вас“, казва Хълтин.

 „Има много видове периодично гладуване , така че е важно да изберете тази, която работи за вас и начина ви на живот.

“Гладуването предизвиква лек стрес в клетките в тялото ви, като им помага да се справят по -добре с този стрес и евентуално помага на тялото ви да стане по -силно. 

Този вид диета, не е доказана все още научно, според проучване публикувано през януари 2017 г. в списание поведенческите науки.

Средиземноморска диета

„Диети като средиземноморската диета е доказана, че подобряват здравето и не са ограничителни или краткосрочни“, казва Аш.

Средиземноморската диета е взета от местата, в които хората се хранят предимно с риба.

Тя се основава на много зеленчуци, плодове, зехтин, риба, ядки, боб, бобови растения – и само умерено количество червено вино и млечни продукти.

Диетата може да бъде полезна за отслабване, както и за намаляване на риска от развитие на състояния като диабет, сърдечни заболявания и болестта на Алцхаймер, според проучване от април 2013 г. в  New England Journal of Medicine

SlimFast диета

Както подсказва името, диетата SlimFast твърди, че можете да отслабнете-бързо-като ограничите приема на храна до закуска и обяд, с нискокалорична храна (по-малко от 500 калории) по ваш избор за вечеря с 100 калории закуски на ден. 

Макар че това може да звучи сложно, механиката за отслабване на тази диета е: Вие ще ограничите дневния си прием на калории до 1200 калории за жени или 1600 калории за мъже, което ще ви накара да загубите умерено количество тегло първоначално. 

С течение на времето скоростта на отслабване вероятно ще се забави, тъй като тялото ви се приспособява към новата ви рутина и след като достигнете целта си, можете да увеличите броят на храненията си.

Тази диета, няма научни доказателства.

Вегетарианска диета

„Веганска или вегетарианска диета е най -подходяща за хора, които не обичат да консумират животински продукти, независимо дали по здравословни причини или причини свързани с околната среда и животните. 

„Има много ползи за здравето от консумацията на повече храни на растителна основа, като например намаляване на хроничните заболявания.

Има много различни видове Вегетарианска диета и е важно да изберете тази, която е най-подходяща за вас.

Някои вегани и вегетарианци може да имат недостиг на специфични хранителни вещества, като калций, желязо, цинк и витамин В12, според статия, публикувана през декември 2017 г. в „  Хранене ,  метаболизъм и сърдечно -съдови заболявания“ .

Ето защо, е добре да прочетете всичко за дадена диета преди да я започнете:

По темата прочети също:

Оценете статията ни:
[Total: 1 Average: 5]