Независимо дали ставате рано сутрин или предпочитате да спите до късно, липсата на енергия сутрин е често срещан проблем. 

Често посягаме към едно силно сутрешно кафе, за да Ви даде енергия през деня, но всъщност има някои наистина гениални начини да получите наторално енергия за цял ден.

Знаете ли, че може да загубите енергия сутрин, ако веднага посегнете към телефона си ?

Претоварване, ядене на грешни неща вечер, лош сън и пиене на твърде много кофеин. 

Всички го правим, но определено тези неща, не дават енергия, а точно обратно.

Ето няколко съвета, как да имате енергия сутрин.

Правете една и съща дейност всяка сутрин

Правете една и съща дейност всяка сутрин

Ако правите една и съща дейност всяка сутрин, мозъкът ви ще бъде обучен да очаква сутрешна рутина.

 Ще се почувствате по -енергични и ще бъдете готови да се справите с деня, защото ще се обучите в рутина, по този начин ще имате първо нещо в списъка си и така подред.

Ето какво правя аз. Вместо да посегна към телефона, ставам по рано, пия вода и отивам на разходка.

Независимо дали става въпрос за студен душ или десетминутна рутинна йога, придържайте се към вид рутина.

Напишете какво трябва да правите със ставането си

Запишете идеалната си рутина на тетрадка или някъде, където ще я виждате всеки ден. 

Не очаквайте, че сте запомните всичко, което трябва да направите и то ще остане главата ви.

За да не започвате да мислите за такива неща, още със ставането си, просто ги запишете някъде.

Изградете сутрешната си рутина около това, което ще ви даде енергия. 

Най -добрият начин да направите това е да планирате вечерята си, да напишете в тренировките си и да следите как започва денят ви.

Не пускайте телевизора 

Телевизията е голямо разсейване сутрин, аз лично никога не я гледам телевизия, когато се приготвям. 

Той забавя концентрацията ви и връща мозъка ви в режим на почивка.

 За какво мислите, докато слушате новините или някой сутрешен блог? Основно за лоши неща, нали? 

Това ще ви накара да се почувствате наистина уморени. 

Вместо това слушайте радио или подкаст, докато се подготвяте. 

Опитайте се да изберете високоенергийни плейлисти или подкасти, които всъщност ви карат да мислите положително!

Яжте нещо с кокосово масло 

Доказано е, че приемането на две супени лъжици кокосово масло всяка сутрин повишава енергийните нива с 5% за период от 24 часа. 

Това е така, защото кокосовото масло съдържа уникална форма на наситени мазнини, наречени МСТ (триглицериди със средна верига).

 Когато се усвояват, тези МСТ се транспортират директно до черния дроб и се превръщат в енергия, вместо да се съхраняват като мазнини. Най -добрият естествен тласък на енергия!

Започнете с билков чай

Знаете ли, че кафето дава „лъжлива“ енергия за 1-2 часа? След това, нивата на тази енергия минават на по-ниско ниво, дори по-ниско от ставането Ви.

Това е така, защото той действа на определена част от мозъка.

Вместо това, вземете си билкова смес от билки, които имат прочистващо действие и ползи над хормоните Ви.

В дългосрочен план, билковият чай, ще Ви даде много повече енергия от кафето.

Студени душове

Студените душове сутрин могат да Ви заредят с енергия и ободряват.

 Докато топлите душове са склонни да отпускат тялото и ума, студената вода може да направи обратното.

 Проучване от 2016 г.Надежден източник предполага, че повишена концентрация на норепинефрин се получава от студен душ.

Проучване в Северноамерикански вестник на медицинските науки отбелязва, че студената вода води до разширяване на по -дълбоките тъканни кръвоносни съдове, което увеличава сърдечната честота, притока на кръв и циркулацията.

 Следователно, студените душове могат да стимулират тялото да има много повече енергия през деня.

Аз лично, след крос или разходка в парка, винаги завършвам със студен душ.

Ако човек не желае да взима студен душ, той може да пръска студена вода по лицето си. 

Това може да предизвика подобен стимулиращ ефект.

Добри навици за сън

Най -добрият начин, който гарантира, че някой ще има енергия сутрин, е да осигурите добри навици за сън. 

Хората, които се събуждат сутрин и се чувстват уморени, най-често са нямали дълбок сън.

Някои изследвания предполага, че повече от една трета от възрастните в България не получават достатъчно редовен сън.

Някои общи съвети за сън включват :

  • сън между 7-9 часа всяка вечер
  • избягване на източници на ярка светлина и силни шумове, като телевизори, компютри и екрани за мобилни устройства
  • изключване на всички светлини в спалнята
  • слушане на сигналите за сън на тялото

По темата прочети:

Оценете статията ни:
[Total: 1 Average: 5]