Съществуват десетки видове диети, като някои от тях са за отслабване, други за наддаване на тегло, за понижаване на холестерола и т.н.

Диетата най-добре се описва като фиксиран план за прием на храна и течности, където вида и количеството храна са планирани, за да се постигне загуба на тегло или да се следва определен начин на живот.

В следващата класация ще ви представим някои от най – добрите диети, препоръчвани от специалистите:

1. Диетата на д-р Аткинс

Диетата за отслабване на д-р Аткинс е богата на протеини , близо 90% от всички вещества, и бедна на въглехидрати – 10%. Как се прилагат тези пропорции в менюто, ще ви покажем чрез няколко примера.

Закуска: Бъркани яйца с шунка, чай или кафе без захар

Обяд: Порция месо, например риба, на скара с малка салата

Вечеря: Парче телешко и 1 печен домат.

2. Диета „Зоната“

Най - ефикасните диети, препоръчвани от специалистите - Зa нея.бг

Започнете деня с чаша черно натурално кафе и лъжица бадеми. Изяжте 50 грама варено говеждо и чаша овесена каша, приготвена в гореща вода.

За обяд си сварете 200 грама пилешко месо, изяжте парче твърдо сирене, 50 грама орехи, салат ас половин ябълка, домат и 2 листа маруля.

За следобедна закуска може да задушите зелен фасул в олио и да изядете 200 грама тофу.

Вечерята трябва да се състои от 200 грама пилешко месо, спанак със зехтин, може резен лимон и 150 грама ягоди.

2 часа преди сън може да се поглезите с праскови, маслини и обезмаслена извара (100 грама).

3. Кетогенна диета

Напоследък кетогенната диета се налага като режим на хранене, одобряван и препоръчван от редица специалисти. В какво се състои той?

При кетогенната диета се увеличава приемът на мазнини, според сайта Здраве Бг. Намалява се приемът на въглехидрати и се свежда до минимум приемът на белтъчиниПричината е, че ниското количество въглехидрати в храната ще принуди черния дроб да трансформира мазнините в кетони. Кетоните са естествен заместител на глюкозата.

Ползите от катогенната диета са много. Част от тях са загубата на излишното тегло, намаляване нивата на кръвната захар, повишаване на енергията и нормализиране на глада.

Специалистите препоръчват да ядете:

  • Меса – риба, телешко, агнешко, пилешко
  • Яйца
  • Листни зеленчуци, броколи, карфиол и др. подобни
  • Млечни продукти, богати на мазнини – твърди сирена, сметана, масло
  • Ядки и семена – орехи, лешници, тиквено и слънчогледово семе, бадеми и други
  • Авокадо
  • Боровинки, ягоди, малини и други плодове с нисък гликемичен индекс.
  • Други мазнини – кокосово масло, наситени мазнини, зехтин, бадемово олио и т.н.

4. Вегетарианска диета

Вегетарианската диета се състои в това да не ядем месо, нито производни продукти, дори риба, в рамките на 11 дни. Набляга се на приема на плодове, зеленчуци, вода. Не се притеснявайте за протеините. Ако сте спортист или се занимавате редовно със спорт или други физически натоварвания, можете да спазвате тази диета без проблем.

Вегетарианският хранителен режим включва основно зеленчуци, зърнени храни, листни зеленчуци, плодове и ядки, като животинските продукти са сведени до една порция нискомаслено кисело мляко дневно.

5. Диета „South Beach“

South Beach е иновативен режим, разработен от американския кардиолог д-р Артър Агатсън. Този режим помага в борбата с килограмите. South Beach е лесна и ефективна програма за здравословно хранене. Планът не налага ограничаване на храната, броене на калории и глад – дори напротив. Вие сте сити и слабеете.

Ползи

Според Агатстън ползите от диетата са:

– Бързо намаляване на теглото, което ще можете да контролирате и поддържате през целия си живот
– По-редки пристъпи на глад поради по-бавното разграждане на въглехидратите и честите хранения на малки порции
– Намаляване на риска от сърдечно-съдови заболявания.

Първоначалното бързо и значително намаляване на теглото е в рамките на 4-6 кг през първите две седмици. След това то продължава, но с по-бавен темп, средно с 0,4—1 кг седмично.

Освен че намалява теглото, диетата регулира и нивата на холестерола и инсулина, като по този начин редуцира риска от диабет и сърдечно-съдови заболявания. Някои хора казват, че диетата е лесна за спазване, защото не изисква гладуване и предлага гъвкави възможности за хранене след първите две седмици.

В книгата си д-р Агатстън посочва: „Тази диета не изключва нито въглехидратите, нито мазнините. Вместо това се съсредоточава върху консумацията на „добри“ въглехидрати (плодове, зеленчуци и пълнозърнести храни) и „добри“ мазнини (зехтин и ядки).“

ВАЖНО: Не бива да минавате на диета за отслабване в следните случаи: бременност, тежки заболявания, анемия, болести на черния дроб и хрансмилателната система, захарен диабет и други ендокринни заболявания.


Още по темата: 

Оценете статията ни:
[Total: 0 Average: 0]