Ако искате да отслабнете с пет килограма до следващия уикенд, може би трябва да си поставяте по-реалистични срокове.

Имайте предвид, че бързото отслабване, макар и възможно, почти винаги е нездравословно! И, разбира се, не е дълготрайно.

Освен това е и трудно за повечето хора.

„За повечето хора е много, много трудно да загубят повече от един до два килограма телесни мазнини за седмица“,

казва диетологът от Филаделфия д-р Чарли Селцер.

Диета и стъпки за Трайно Отслабване

Прием на Калории при Отслабване

„Ако изразходвате повече калории, отколкото приемате, трябва да отслабнете“, казва Алисия Романо, RD, LDN, клинично регистриран диетолог в центъра за хранене Frances Stern.

Повече за калориите, може да научите в статията ни: https://zaneq.bg/калории-при-отслабване/

Ако се съсредоточите върху качеството на храната, има голям шанс хрененето ви да е по-здравословно , казва Лорън Съливан, регистриран диетолог.

1. Проследявайте храната си

На първо място не забравяйте, че храната по своята същност е добра или лоша.

Хората, които следят какво ядат, са склонни да постигнат по-голям успех в отслабването, защото това повишава осведомеността за това, което приемат, казва д-р Майер-Дейвис. 

След, като прочетете тази статия до край се върнете тук и не пропускайте да разгледата 8 Топ Храни за Устойчиво Сваляне

Всъщност поредица от изследвания, публикувани в Journal of Personalized Medicine, предполагат, че тези, които използват приложения, за да следят диетата и активността си, губят по-интензивно тегло.

За ефективно отслабване, добавете и чай за отслабване.

Трябва да сте последователни и честни по отношение на това, което консумирате.

2. Консумирайте повече пълнозърнести храни

Резултатите от 20-годишно проучване сред повече от 100 000 души, публикувано в American Journal of Clinical Nutrition, показват, че онези, които ядат повече пълнозърнести храни, вместо рафинирани зърнени храни, както и повече плодове и зеленчуци, регулират по-лесно телесното си тегло.

С менюто, богато на пълнозърнести храни, плодове, ядки и бобови култури, хората са загубили повече тегло, отколкото с други диети, дори нисковъглехидратната диета на Аткинс, за същото време.

Тъй като фибрите забавят процеса на храносмилане и оптимизират приема на хранителни вещества, диета, богата на растителни храни, може да ви помогне да се чувствате заситени по-дълго след хранене.

3. Приемайте въглехидрати с нисък гликемичен индекс

Гликемичният индекс (GI) се отнася до това колко бързо захарта от храната навлиза в кръвта и колко бавно се усвоява.

Храни с гликемично натоварване по-малко от 55 (зелени зеленчуци, някои плодове, сурови моркови, прясно месо, нахут, леща и пълнозърнести храни) дават възможност на метаболизма ви да протича по-последователно.

Това може да повлияе положително на загубата на тегло. Храни с висок гликемичен иднекс – 70 или по-висок (картофи, бял хляб, ориз), потенциално забавят метаболизма ви, което може да затрудни отслабването.

В проучване на повече от 100 000 души, публикувано в American Journal of Clinical Nutrition , изследователите свързват диетите с високо гликемично натоварване със затлъстяване.

4. Хранете се често и по малко за трайно отслабване

Най-добрият начин да подкрепите устойчивото отслабване е да промените някои свои навици за хранене.

Не е нужно напълно да се отказвате от любимите си банички в полза на омлета от яйчен белтък. Просто хапнете по-малко от тях. Наблягайте на зеленчуците, качествените протеини и плодовете. Изберете живата храна и това ще се отплати на тялото ви.

5. Не пропускайте хранения

Храненето на редовни интервали през деня оптимизира кръвната ви захар, което забързва метаболизма.

Ако не ви достигат калории, тогава е по-лесно да се поддадете на изкушение или да злоупотребите с храна.

 6. Комбинирайте въглехидратите с протеини

Когато комбинирате въглехидрат (като тост) с протеини и/или здравословни мазнини (фъстъчено масло), това забавя храносмилането, което ви кара да се чувствате по-пълноценни, отколкото ако консумирате само въглехидрати.

Защо резултатите от бързото отслабване са краткотрайни?

Краткият отговор – защото губите вода, а не мазнини. 

Дори ако постигнете целта си до петък, почти невъзможно е да задържите теглото в дългосрочен план, казва д-р Селцер. 

Той обяснява, че интензивното ограничаване на калориите, необходимо за загуба на толкова много мазнини за кратък период от време – например седмица, би ви направило толкова гладни, че ще поискате да изядете всичко, което виждате.

И тъй като ограничаването на калориите може да забави метаболизма ви, според проучване, публикувано в списание „ Затлъстяване , тялото ви ще бъде по-малко подготвено да изгаря храната.

Това може да означава да качите дори повече тегло, отколкото сте загубили.

Оценете статията ни:
[Total: 0 Average: 0]