Тай Чи е уникална система и перфектен метод за поддържане на добро здраве и тонус на мускулатурата.

Бавните, плавни движения се изпълняват в пълен синхрон с дишането и съзнанието.

Дълбокото дишане и координирането им с движенията подобряват циркулацията на кръв в човешкото тяло, което от своя страна подпомага обмяната на веществата.

Това прави Тай Чи едно от най-популярните начини за медитация, практикувани от жени в нашето време.

Ето защо ние от За Нея обърнахме внимание на този вид медитация и тренировка.

Какво точно представлява тай-чи ?

Тай-чи съчетава в себе си специфични системи на упражнение, в съчетание с древни похвати за  развитие и самоусъвършенстване

Стотици милиони хора по цял свят, практикуват това бойно изкуство всеки ден. Няма значение на каква възраст или пол сте, всеки може да извлече полза от практикуването му.

Ако сте млада и имате сила, то тогава може да се прави в положения, които натоварват повече мускулатурата на тялото.

Ако сте изморени или не в добра кондиция, може да изберете по-лек вариант на изпълнение на движенията. Всичко зависи от вашето моментно състояние и желание, всеки сам може да си дозира натоварването.

Единственото условие  е да сте с удобни дрехи, който позволяват свободни движения.

Къде може да практикуваме тай-чи ?

Мястото за практикуване може да е във вашия дом, навън, в зала за Тай чи в София или навсякъде където има малко пространство, за да извършите няколко стъпки.

Разбира се, че най-добрия вариант е да сте на открито със свеж въздух и хубава природа около вас.

Ако практикувате във вашия дом, то тогава трябва хубаво да проветрите и помещението да е със свеж въздух.

Тогава ефекта от дълбокото дишане и изпълването на дробовете с чист въздух, ще доведе до по-ползотворна практика и по-добър ефект върху здравето.

Отделяйте по 15-45 минути всеки ден и не след дълго, ще усетите плюсовете върху здравето си.

Какво ни дава тай-чи ?

Ще имате по-спокойно съзнание и много по-добра способност да се концентрирате.

Изчистването на съзнанието, ще доведе до и до по-добра способност да взимате правилни решения в ежедневния живот.

Проблеми, на които не сте намирали дълго време решения, ще започнете да ги решавате по-бързо и без да ви напрягат много.

Ползите от практикуването на Тай Чи за тялото са изключително много.

Най-общо могат да се разгледат като такива, които повлияват дихателната система, сърдечно-съдовата система, нервната както и дихателната системи.

Положителния ефект върху дихателната система се получава от дълбокото, равномерно и естествено дишане.

Какви са ползите за здравето от тай-чи ?

Дълбокото вдишване и издишване подобрява виталния капацитет на белите дробове и спомага за по-пълното насищане на кръвта с кислород.

Така то пречиства  тялото от натрупаните токсини, които поемаме в организма с замърсен въздух, храна и вода.

Също така, дълбокото дишане успокоява ума, балансира емоциите, като премахва стреса, натрупаните негативни емоции и напрежение в тялото.

Комбинирането на дишането с движенията прави ефекта му още по-добър. Бавните, плавни движения изпълнени с лека мускулна релаксация подпомагат по-добра циркулация на кръв в организма и възможността на кръвта да достигне до всяка част на тялото.

Ако движенията ви изглеждат много сложни или не сте добре координирани, то тогава може да започнете с няколко отделни движения, които постепенно да надграждате и заучите целия комплекс.

Обобщение

Всяко едно ново начало изглежда трудно, но веднъж започнали няма да успеете да спрете.

Удоволствието от практикуването на Тай Чи и многобройни ползи които има то върху здравето, го прави едно от най-предпочитаните хобита в днешния изпълнен с напрежение и стрес дигитален свят в който живеем.

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Please enter your comment!
Please enter your name here