От кремове и спа процедури до хранителни добавки – когато става въпрос за борбата с целулита, предложенията са безброй.

С някои от тях се постигат добри резултати, други имат спорен успех. Общото между тях е едно: мерките са далеч по-ефективни, когато изхвърлите определени храни от менюто си.

Както се оказва, някои хранителни вещества влошават външния вид на кожата. В този материал сме подбрали храните, които стимулират появата на целулит, както и безопасният избор на храни, с който кожата ви ще изглежда добре.

Препоръчани храти против Целулит

Има няколко храни, които доказано работят при Целулит.

Нека ги разгледаме

1. Кориандър против Целулит

Тази билка не е просто подправка. Свежите билки подпомагат детоксикацията, като помагат за изчистването от тежки метали, които се задържат в мастната тъкан.

Тежките метали могат да нарушат нормалната функция на тъканите и в резултат на това да попречат на тялото ви да оздравее и функционира правилно. 

Чрез намаляване на общите токсини в тялото можете да се отървете от излишните мазнини, което ще намали и целулита.

Бонус: Кориандърът повишава имунитета. Чао, чао, настинки!

2. Маганоз против Целулит

Хората често се мръщят на тази невероятно мощна билкав чиниите си. Тя обаче също спомага за избавянето на организма от токсините. Магданозът действа и като диуретик, като предотвратява задържането на вода. 

Магданозът е богат източник на витамини А, С и Е, хранителни вещества, важни за здравата и жизнена кожа.

Добавяйте малки количества магданоз към супи, салати и сандвичи за допълнителен вкус.

3. Елда

Елдата е изключително полезна, лесно смилаема, пълнозърнеста, богата на влакнити и пълноценни протеини, както и на витамини от група В и фибри. 

Елдата съдържа и големи количества лизин, аминокиселина, която помага за възстановяване на съединителната тъкан и колагена.

4. Грейпфрут

Голям любимец на диетолозите заради способността да изгаря мазнините, този цитрусов плод може да помогне на кожата ви да изглежда по-гладка благодарение на високото съдържание на витамин С. 

Витамин C помага за изграждането и възстановяването на колаген – основен компонент в борбата срещу целулита. 

Грейпфрутът поддържа и хидратацията, което е лесен начин да направите кожата ви да изглежда по-блестяща и по-плътна. 

5. Вода с лимон

Добавянето във водата на обикновен лимон може да помогне да се отървете от целулита по три начина: чрез хидратиране, отвеждане на токсините и доставяне на ударна доза витамин С.

Дехидратираната кожа е суха, вяла и стои на бучки, докато адекватно хидратирана кожа изглежда мека, еластична и гладка. 

С добавените витамини от лимона кожата ви не само ще се чувства и ще изглежда по-мека, но също така ще има необходимите хранителни вещества, за да се бори срещу щетите, нанесени от слънцето и замърсяването на въздуха.

Храни водещи до Целулит

Ето кои са най-лошите храни, които може да ускорят развитието на целулит:

Преработени меса и сирена

Стандартната порция хамбургер съдържа до 790 милиграма натрий – една трета от дневния препоръчителен прием.

В него има преработено месо, както и топено сирене, които съдържат допълнително количество сол.

Какво общо има това с целулита? 

„Храни с високо съдържание на натрий, като деликатеси, бекон и сирена, причиняват задържане на вода“, обясняват лекари.

Консервирани супи

Консервираната супа може да е просто решение за вечеря, но повечето консерви също съдържат прекомерно количество сол, което може да доведе до задържане на вода и дехидратация.

Яжте домашно приготвени супи вместо консервирани! Може да прочетете също и план в 5 стъпки за загуба на 5 кг 

Искате ли вкусна супа? Направете си, като използвате бульон с ниско съдържание на натрий или просто вода.

Сода, газирани и подсладени напитки

Целулитът ви става все по-видим с всяка изминала година? Това е вероятно, защото тялото ви произвежда по-малко колаген – протеинът, който поддържа кожата здрава и опъната. 

Това е естествена част от стареенето, колагенът намалява с годините.

Захарта обаче ускорява загубата на колаген и спирането и може да помогне. 

Захар се влага на практика във всичко – от хляб до зърнени храни. Най-големи количества се влага в подсладените напитки, като преработени сокове, енергийни напитки и сода.

Ако ви се яде нещо сладко, вземете си черен шоколад.

Пица

Една от най-често срещаните причини за появата на целулит е лошият приток на кръв към тези участъци.

Диета с високо съдържание на нездравословни мазнини може да забави кръвообращението и притока на кислород. В резултат на това съединителните тъкани отслабват.

За да поддържате активно кръвообращение, избягвайте храни с високо съдържание на наситени мазнини, напр. пица. Според The ​​Harvard TH School of Public Health School пица и сирене са най-големите хранителни източници на наситени мазнини в диетата на американците.

Оценете статията ни:
[Total: 1 Average: 5]